Ik ga akkoord

Over Ruiten Drie

Bij de Almelose Toer Vereniging Ruiten Drie fiets je sportief en gezellig, op de racefiets of de mountainbike. Er is bij Ruiten Drie voor elke vrouw en man wat wils, voor elk niveau of ambitie. Of je nu traint voor de Marmotte, gezellig een rondje toert, een voormalig wedstrijdrijder bent of gewoon in conditie wilt blijven, je bent bij ons van harte welkom!

Wil je lid worden en een keertje kijken of het je leuk vindt? Fiets dan een keer vrijblijvend mee met een mountainbike- of racefietstraining. Je kunt twee keer per jaar meedoen met Start2Bike. Neem voor meer informatie contact op.

Toertochten

Naast het fietsen en het verenigingsleven organiseert Ruiten Drie enkele grote en succesvolle toertochten: de Hel van Twente, de Lageveldtoer (MTB) en de Mosbeektoer (MTB).

NTFU

Ruiten Drie is aangesloten bij de Nederlandse Toerfiets Unie (NTFU), de wielersportbond voor toerfietsen op de weg en in het bos.

Beleidsplan als basis

De basis van de vereniging is het beleidsplan ‘Een toertocht naar de toekomst‘ (pdf). Dit is oorspronkelijk gemaakt voor de periode 2014-2018. De aard en doelstellingen van dit plan zijn zo blijvend actueel dat tijdens de Algemene Ledenvergadering is omarmd om dit plan ook voor de komende periode aan te houden. In het beleidsplan lees je onder andere hoe de vereniging is opgebouwd en wat de verschillende functies en rollen zijn.

Historie

Met 35 waren ze, toen een groep toerfietsers zich in 1981 losmaakte uit wielerclub De Zwaluwen en als Almelose Toer Vereniging Ruiten Drie verder ging. Een kwart eeuw later is het clubje recreanten van toen uitgegroeid tot een vereniging met zo’n 500 leden. Ruiten Drie is daarmee één van de grotere toerverenigingen van Nederland.

Kom jij bij onze toervereniging?

Uw browser is niet meer van deze tijd!

Update uw browser om optimaal van deze website (en vele anderen) te genieten Nu updaten!